ŽIVOTOPIS



prof. dr. sc. Vesna Bilić

   


Školovanje

Profesor hrvatskog jezika i književnosti i pedagogije
 
Magistar društvenih znanosti, polje pedagogije
Magistarski rad:  Uzroci posljedice i mogućnosti prevladavanja školskog neuspjeha učenika
 
Doktor znanosti, polje odgojne znanosti, grana sustavna pedagogija
Doktorska disertacija: Tjelesno i emocionalno zlostavljanje djece i njihov školski uspjeh
 
Usavršavanje

Komunikacija i interpersonalni odnosi u grupi
 
Edukativne grupe – osnove iz psihoterapijske pedagogije: o psihičkom životu učenika, o radu u razrednoj zajednici i radu s roditeljima
 
Transakcijska analiza
 
Transakcijska analiza kao model u radu s ljudima
 
Training course of Internal of Quality System (Det Norske Veritas).
Radno iskustvo

Profesor hrvatskog jezika i pedagog savjetnik u  osnovnim i srednjim školama u Zagrebu 
 
Ravnateljica gimnazije
 
Pomoćnica ministra prosvjete u Upravi za školstvo

Redovita profesorica na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu

Ostale aktivnosti

Prvih dana Domovinskog rata pokrenula je i organizirala u okviru Sekcije srednjoškolskih pedagoga Pedagoško – savjetodavni centar za prihvat i pomoć prognanoj i izbjegloj djeci  u suradnji s udrugom "Izlaz" i američkom humanitarnom organizacijom IRC: Umbrela Grant, te radila  kao koordinatorica instrukcija;

Predsjednica Stručnog vijeća (aktiva) pedagoga sjeverne Hrvatske
Dopredsjednica vijeća gimnazijskih ravnatelja

Tajnica Pedagoškog društva Zagreb
Tajnica Hrvatskog  pedagoško-književnog zbora

Dopredsjednica Hrvatskog pedagoško-književnog zbora

Voditeljica tribine "Pedagoške večeri"

Članica Povjerenstva za suzbijanje zloporabe opojnih droga Vlade Republike Hrvatske

Članica stručnog savjeta UNICEF-a u projektu "Za sigurno i poticajno okruženje u školama"

Članica radne skupine o mogućnostima osnivanja Dječjeg foruma u Republici Hrvatskoj

Predsjednica povjerenstva Ministarstva prosvjete  za upravljanje sustavom sigurnosti u školama

Članica povjerenstva Vlade Republike Hrvatske za ljudska prava

Članica povjerenstva za izradu pedagoškog standarda osnovnih i srednjih škola

Članic povjerenstva za izradu plana i programa pedagoško-psihološkog obrazovanja učitelja i nastavnika u osnovnim i srednjim školama

Pročelnica Odsjeka za obrazovne studije Učiteljskog fakulteta
 
Članica povjerenstva za izradu programa doktorskog studija „Cjeloživotno obrazovanje i obrazovne znanosti"
 
Članica Vijeća društveno-humanističkog područja na Sveučilištu u Zagrebu
 
Voditeljica doktorskog studija "Rani odgoj i obvezno obrazovanje"
 
Nagrade i priznanja


NAGRADA ZA NAJBOLJI RAD - 5th International Conference on Advenced and Systematic Research, 10-12 November 2011.

DEKANOVA NAGRADA za 2011.

2007. PRIZNANJE U POVODU 400. OBLJETNICE KONTINUIRANOG DJELOVANJA KLASIČNE GIMNAZIJE U ZAGREBU za doprinos u radu i napretku Klasične gimnazije i razvoju humanističkog obrazovanja.

Mentorstvo studentima koji su dobili REKTOROVU NAGRADU: 

REKTOROVA NAGRADA 2015. - Petra Mesarić i Karlo Horvat (PMF): Sociodemografske odrednice nasilja među učenicima
 
REKTOROVA NAGRADA 2014. - Lana Jurković (UF): Relacijsko nasilje među djecom i mladima

REKTOROVA NAGRADA 2010.-  Boc, V. i Perus, M.(UF): Procjene učitelja o jezičnim poteškoćama  zlostavljane djece 
 
Objavljene
knjige

Bilić, V. (2020). Odgajanje i odrastanje u digitalnom vremenu. Zagreb: Obrazovni izazovi.

Bilić, V. (2018). Nove perspektive izazovi i pristupi nasilju među vršnjacima. Zagreb: Obrazovni izazovi i Učiteljski fakultet.

Bilić, V., Zloković, J. (2004). Fenomen maltretiranja djece: prepoznavanje i oblici pomoći obitelji i školi. Zagreb: Naklada Ljevak.

Bilić, V. (2001). Uzroci posljedice i prevladavanje školskog neuspjeha. Zagreb: HPKZ.

Bilić, V. i sur. (2005). Izbor tema za satove razrednih odjela. Zagreb: Naklada Ljevak

Sveučilišni udžbenici

Matijević, M., Bilić, V., Opić, S. (2016). Pedagogija za učitelje i nastavnike. Zagreb: Školska knjiga i Učiteljski fakultet u Zagrebu.

Bilić, V., Buljan Flander, G., Hrpka, H. (2012). Nasilje nad djecom i među djecom. Jastrebarsko: Naklada Slap. 

Uredničke knjige
Bilić, V. i Bašić, S. (2016). Odnosi u školi - prilozi za pedagogiju odnosa. Zagreb: Učiteljski fakultet.

Opić, S., Bilić, V., Jurčić, M. (2015). Odgoj u školi. Zagreb: Učiteljski fakultet u Zagrebu.

Bilić, V. i Karlović, A. (2004). Nasilje među djecom. Zagreb: Poliklinika za zaštitu djece grada Zagreba.

Bilić, V., (2003). Nasilje među djecom. Zagreb: Ministarstvo prosvjete i športa i poliklinika za zaštitu djece Grada Zagreba.

Bilić, V., Pašalić, N. (2003). Nagrada Ivan Filipović za 2002. Zagreb: Ministarstvo prosvjete i športa

Bilić, V., Zovko, M. (ur.). (2002). 100. obljetnica rođenja Dobriše Cesarića. Zagreb: Ministarstvo prosvjete i športa.

Bilić, V. (ur.). (2002). Pedagog snage i ljubavi. Zagreb: HPKZ.
Poglavlja i radovi objavljeni u knjigama
 
Bilić, V. i  Dragoslavić, M. (2022). Obrazovanje, profesionalni razvoj i podrška učiteljima - temeljne pretpostavke suzbijanja vršnjačkog nasilja. U A. Višnjić-Jevtić (ur.).  Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno - znanstvena monografija (str. 256-277). Čakovec: OMEP, 2022. 
 
Bilić, V., Maras, N. i Dragoslavić, M. (2022). Izazovi vođenja škola u pandemijskom i postpandemijskom vremenu: percepcija ravnatelja, učitelja i eksperata. U A. Višnjić-Jevtić (ur.).  Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno - znanstvena monografija (str. 237-255). Čakovec: OMEP, 2022. 
 
Bilić, V. (2019). Video-recording attacks (happy slapping) – a complex form of peer violence in digital era. U: R. Celec (Ur.),  Challenges of Modern Society From Different Perspectives (str. 19-34). Hamburg: Verlag Dr. Kovač.
 
Bilić, V. (2016). Odgoj. U: S. Halačev (Ur.), Pedagogija za učitelje i nastavnike (str. 70-97). Zagreb: Učiteljski fakultet u Zagrebu i Školska knjiga. 
 
Bilić, V. (2016). Socijalizacija. U: S. Halačev (Ur.), Pedagogija za učitelje i nastavnike (str. 98-117). Zagreb: Učiteljski fakultet u Zagrebu i Školska knjiga.
 
Bilić, V. (2016).  Moć i granice odgoja. U: S. Halačev (Ur.), Pedagogija za učitelje i nastavnike (str. 119-133). Zagreb: Učiteljski fakultet u Zagrebu i Školska knjiga. 
 
Bilić, V. (2016). Odnosi među učenicima u razredu. U: S. Halačev (Ur.), Pedagogija za učitelje i nastavnike (str. 194-211). Zagreb: Učiteljski fakultet u Zagrebu i Školska knjiga. 
 
Bilić, V. (2016). Agresivni učenici u razredu. U: S. Halačev (Ur.), Pedagogija za učitelje i nastavnike (str. 224-253). Zagreb: Učiteljski fakultet u Zagrebu i Školska knjiga. 
 
Bilić, V. (2016). Nasilje među učenicima. U: S. Halačev (Ur.), Pedagogija za učitelje i nastavnike (str. 254-273). Zagreb: Učiteljski fakultet u Zagrebu i Školska knjiga. 
 
Bilić, V. (2016). Komunikacija u odgoju i obrazovanju.  U: S. Halačev (Ur.), Pedagogija za učitelje i nastavnike (str. 304-339). Zagreb: Učiteljski fakultet u Zagrebu i Školska knjiga. 
 
Bilić, V. (2016). Pedagogija odnosa. U: V. Bilić i S. Bašić (Ur.), Odnosi u školi – prilozi za pedagogiju odnosa  (str. 6-19). Zagreb: Učiteljski fakultet u Zagrebu. 
 
Bilić, V. (2016). Odnosi među nastavnicima.  U: V. Bilić i S. Bašić (Ur.), Odnosi u školi – prilozi za pedagogiju odnosa  (str. 136-180). Zagreb: Učiteljski fakultet u Zagrebu.
  
Bilić, V. (2016). Nasilje učenika i njihovih roditelja nad nastavnicima. U: V. Bilić i S. Bašić (Ur.), Odnosi u školi – prilozi za pedagogiju odnosa  (str. 181-230). Zagreb: Učiteljski fakultet u Zagrebu.
 
Bilić, V. (2015). Uloga škole i školske vezanosti u objašnjenju ponašanja učenika. U: S. Opić, Bilić, V. I Jurčić, M. (Ur.),  Odgoj u školi (str. 119-154). Zagreb: Učiteljski fakultet u Zagrebu. 
 
Bilić, V. i Opić, S. (2012). Neki korelati korištenja interneta među studentima. U: N. Hrvatić i A. Klapan (Ur.), Pedagogija i kultura (str. 89-99). Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo. 
 
Bilić, V. i Opić, S. (2012). Differences in perception of social injustice and neo- liberalism in education between students of state and private universities. U: C. J. McDermott, A. Kington i M. Matulčikova  (Ur.), Paradigms and research of educational practice (str. 285-305). Los Angeles: Department of Education, Antioch University.
 
Bilić, V. (2001). Budućnost gimnazijskog obrazovanja. U: J. Martinčić (Ur.), Gimnazije u Osijeku: ravnatelji, profesori i maturanti:1729 – 2000 (str. 239 -255). Zagreb - Osijek: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Zavod za znanstveni i umjetnički rad.



Znanstveni radovi objavljeni u časopisima
 
Bilić, V., Surtees-Bilic, A., Lapat, G. (2022). The Role of Self-Assessed Teacher’s Efficacyin Assessing the Severity of Violence, Predicting Interventions, and Choosing Strategies in Cases of Peer Violence. Pedagogy, 147 (3), 5-25.
 
Bilić, V. i Dragoslavić, M. (2022). Odnos doživljenog nasilja na radnom mjestu i zadovoljstva osnovnoškolskih ravnatelja poslom i životom. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 58(2), 1-28.  

Bilić, V. (2022). Odnos kompetentnosti, percipirane ozbiljnosti nasilne situacije i intervencija učitelja u slučajevima vršnjačkog nasilja. Metodički ogledi : časopis za filozofiju odgoja, 29(1), 67-96. (izvorni znanstveni rad)

Bilić, V. (2021). Osobna iskustva sudjelovanja učitelja u vršnjačkom nasilju tijekom djetinjstva i njihove reakcije na nasilje među učenicima. Napredak, 162 (3-4), 247-266. (izvorni znanstveni rad)

Dragoslavić, M. i Bilić, V. (2021). Adolescents’ Academic Boredom as Predictor of Peer Violence. Pedagogy, 142 (2), 140–165.   (izvorni znanstveni rad).

Bilić, V. i Balog, M. (2019). Percepcija vršnjačkog nasilja nad djecom s teškoćama u realnom i virtualnom svijetu. Napredak: časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 160 (3-4), 339-363. (izvorni znanstveni rad)

Alajbeg, A., Vrljičak, Davidović, N. i Bilić, V. (2017). Role of Parental Acceptance or Rejection in Predicting Different Engagement of Children in Peer Violence. International Journal of Progressive Research in Education, 1(1), 1-11. (izvorni znanstveni rad)

Bilić,V. (2016). The role of poverty, multiple deprivation and realization of children's right to education. Évkönyv, 11(1), 47-70.                  (izvorni znanstveni rad)

Bilić, V. (2016) The Net-generation Methods of Learning, Online Activities and Upbringing Outcomes. Croatian Journal of Education, 18 (sp. Ed. 1), 259-277.

Bilić, V. (2016). Školski uspjeh djece i mladih koji odrastaju u siromaštvu i materijalno nepovoljnim uvjetima. Nova prisutnost, 14(1), 91-106.

Bilić, V. (2016). Položaj materijalno deprivirane djece u razredu. Zagovor jezika hrvatskoga: časopis za učitelje hrvatskoga jezika, 4 (4), 103-106.

Kekez, A. i Bilić, V. (2015). Zašto dobra djeca rade loše stvari: Uloga moralnog odstupanja u različitom angažmanu djece u vršnjačkom nasilju. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 61(2), 47-64.                 (izvorni znanstveni rad)

Bilić, V. i Davidović, N. (2015). The role of adverse socioeconomic conditions (poverty) and material deprivation of children in predicting parental behaviour. Family Forum, 5(2), 43-64.             (izvorni znanstveni rad)

Bilić, V. (2015). The role of socioeconomic differences and material deprivation in peer violence. Epiphany: Journal of Transdisciplinary Studies, 8 (2), 177-202. (izvorni znanstveni rad)

Bilić, V. (2015). Sudbina čitanja u digitalnom vremenu. Zagovor jezika hrvatskoga, 3(3), 99-104. 

Bilić, V., Buljan Flander, G. i Rafajac, B. (2014). Life Satisfaction and School Performance of Children Exposed to Classic and Cyber Peer Bullying. Collegium Antropologicum, 8(1), 21-29.             (izvorni znanstveni rad)

Bilić, V. (2014). The role of Perceived Social Injustice and care Environment in predicting Cyberbullying and Cybervictimization. Medijska istraživanja, 20(1), 101-125. (izvorni znanstveni rad)

Bilić, V. i Sučić, S. (2014). Emocionalno nasilje među vršnjacima. Zagovor jezika hrvatskog - časopis za učitelje hrvatskog jezika, 2, 126-133.

Bilić, V. (2013). Nasilje među vršnjacima: Uloga branitelja žrtava, pomoćnika i pristaša počinitelja nasilja te pasivnih promatrača. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja , 30 (2), 193-209.                         (izvrni znanstveni rad)

Bilić, V. (2013). Uloga percepcije socijalne nepravde i brižnosti u predviđanju viktimizacije i počinjenju fizičkog i verbalnog nasilja među učenicima. Pedagogijska istraživanja, 10 (2), 219 -240. (izvrni znanstveni rad)

Bilić, V. (2013). Adolescentska stvarna i virtualna prijateljstva: uloga socijalne podrške, nekih individualnih karakteristika i školskih varijabli. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2), 1-16. (izvorni znanstveni rad)

 Lokmić, M., Opić, S. i Bilić, V. (2013). Violence Against Teachers – Rule or Exception? International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education (IJCRSEE), 1 (2), 1-10.  (izvorni znanstveni rad)

Bilić, V. i Opić, S. (2013). Adolescentsko kockanje: uloga spola, nekih obiteljskih i školskih čimbenika. Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 62(4), 455-478. (izvorni znanstveni rad)

Bilić, V. (2013). Moral sensitivity and peer violence: The role of empathy and caring. Journal of Contemporary Educational Studies, 64 (2), 48-65. (izvorni znanstveni rad)

Bilić, V. (2013). Violence Among Peers in the Real and Virtual World. Paediatrics Today, 9 (1), 78-90.

Bilić, V., i Bilić, P. (2013). Učestalost i povezanost različitih oblika roditeljskog kažnjavanja s osjećajima i reakcijama djece. Nova prisutnost,  11 (2), 215-235.

Bilić, V. (2013). Relacijsko nasilje među vršnjacima.  Zagovor jezika hrvatskog, 1(1), 102-106.

Bilić, V. (2012). Značenje nekih aspekata morala i moralnog opravdavanja u razumijevanju nasilja prema vršnjacima u realnom i virtualnom svijetu. Nova prisutnost, 10 (3), 459-477.

Bilić, V., Balić Šimrak, A., Kiseljak, V. (2012). Nevizualni poticaji za dječje likovno izražavanje i razvoj emocionalne pismenosti. Dijete, vrtić, obitelj, 68 (1), 3-5.

Bilić, V. (2012). Životni ciljevi adolescenta sklonih kockanju. Život i škola: časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 27 (1), 77-93.

Bilić, V. (2011). Art Teachers and Abused Children , Croatian Journal of Education, 13 (4), 4; 87-121. (izvorni znanstveni rad)

Bilić, V. (2011). Učenje prek spleta: vztrajnost potreba po spoznavanju in samoučinkovitost Internet generacije pri pridobivanju znanja. Sodobna pedagogika, 62 (129), 2, 200 – 219.

Bilić, V. i Ljubin Golub, T. (2011). Patološko igranje videoigara: uloga spola, samopoštovanja i edukacijske sredine. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47(2),1-13. (izvorni znanstveni rad)

Bilić, V., Gjukić, D. i Kirinić, G. (2010). Mogući učinci igranja računalnih igrica i videoigara na djecu i adolescente. Napredak, 151 (2), 195-213. 

Bilić, V. (2010). Povezanost medijskog nasilja s agresivnim ponašanjem prema vršnjacima. Odgojne znanosti, 12 (2), 263 – 281.                 (izvorni znanstveni rad)

Bilić, V. (2010). Secondary School Students´ Assessment of critical Literacy in a Multimedia Enviroment. Sodobna pedagogika - Journal of Contemporary Educational Studies, 61 (1), 208 – 234.

Bilić, V. (2009). Utjecaj tjelesnog i emocionalnog zlostavljanja u obitelji na uspjeh učenika iz hrvatskog jezika. Metodika, 10 (2), 335 – 346. (izvorni znanstveni rad)

Bilić, V. (2009). Differences in the frequency of child abuse in the family and in school. Sodobna pedagogika - Journal of Contemporary Educational Studies, 60 (5), 46 – 61.

 Zloković, J. i Bilić, V. (2007.) Starši zasvojenci – sozasvojnost otrok? Sodobna pedagogika, 58 (1), 176-188.

 Bilić, V. (2007). Odgoj za mir. Lađa, 2 (4), 35 – 49.

Bilić, V. (2006). Connection Between Classroom Abuse and manifest Aggressiveness, Anexiety and Altruism. Collegium Antropologicum, 30 (4), 727 – 734. (izvorni znanstveni rad)

Kniewald, T., Tešović, G. i Bilić, V. (2006). HIV – Infected children in Croatia – Medical Care Versus Ethical and Social Issus. Collegium Antropologicum, 30 (2), 121- 131.

Bilić, V. i Zloković, J. (2006). Emocionalno i tjelesno nasilje nad djecom. Napredak, 147 (1), 5 – 17. (izvorni znanstveni rad)

Bilić, V. (2005). Stvarnost razrednog zajedništva. Vukovarsko-srijemski učitelj, 2 (2), 37-53.

Bilić, V. (2000). Nastavnikov utjecaj na učenikovo školsko postignućeNapredak141(1), 54-64. 

Bilić, V. (1999). Agresivnost mladih i mogućnosti pomoći. Obnovljeni život, 54 (1), 69-79.

Bilić, V. (1995). Međugeneracijski odnosi u literaturi. Obnovljeni život, 50 (6), 558 – 595.

Bilić, V. i Lautenbach, S. (1992). Utjecaj grupe vršnjaka na mlade. Obnovljeni život , 47 (6), 536-542.



Cjeloviti radovi objavljeni u zbornicima

Bilić, V. (2022). Digitalna kultura, mrežne aktivnosti adolescenata i njihove posljedice. U: M. Cindrić, K. Ivon i S. Šimić Šašić (ur.). Nova promišljanja o djetinjstvu: zbornik radova s međunarodne znanstveno-umjetničke konferencije održane u Zadru 4. i 5. lipnja 2021. (str. 457 – 474). Zadar: Sveučilište u Zadru.

Bilić, V. (2022). Nasilje vršnjaka nad učenicima s teškoćama: prevalencija, oblici, rizični čimbenici i posljedice. U: M. Orel, M. Ángel Queiruga Dios, J. Brala-Mudrovčić, J. Miletić, S. Jurjevčič i T. Šetina (ur.). Zbornik prispevkov  mednarodne konference EDUizziv „Aktualni pristopi poučevanja in vrednotenja znanja“ (str. 131-146). Ljubljana: EDUvision.

Bilić, V. i Dragoslavić, M. (2021). I ravnatelji doživljavaju nasilje na svom radnom mjestu. U: M. Orel, J. Brala-Mudrovčić i J. Miletić Zborniku radova 11. mednarodna konferenca EDUvision 2021 "Novi izzivi današnjega časa - priložnosti za vključevanje inovativnih rešitev v izobraževanje 21. stoletja" (str. 653-667). Ljubljana: EDUvision, 25-27. 11. 2021.

Malnar, T. i Bilić, V. (2020) Povezanost kažnjavanja djece rane i predškolske dobi sa sociodemografskim obilježjima i stavovima roditelja. U:  A. Višnjić-Jevtić, B. Filipan-Žignić, G. Lapat, Goran  i K. Mikulan (ur.) Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti. Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa 4. Međimurski filološki i pedagoški dani (str. 167 – 179). Čakovec: Učiteljski fakultet u Zagrebu.

Bilić, V. i Karaula, A. (2020). Zanemarivanje djece rane i predškolske dobi: procjena učestalosti, kompetencije i edukacije odgojitelja te spremnosti prijavljivanja počinitelja. U:  A. Višnjić-Jevtić, B. Filipan-Žignić, G. Lapat, Goran  i K. Mikulan (ur.) Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti. Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa 4. Međimurski filološki i pedagoški dani (str. 7-21). Čakovec: Učiteljski fakultet u Zagrebu.

Bilić, V. i Buljan Ajelić, I. (2018). Odgojni utjecaji i izazovi odrastanja u digitalnom vremenu. U E. Dedić Bukvić i S. Bjelan-Guska Guska (ur). Zbornik radova 2. međunarodne znanstveno-stručne konferencije Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju (str., 513-529). Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu

Bilić, V. (2016). Sofisticirano manipuliranje vršnjačkim odnosima. U: M. Orel (ur.) Sodobni pristopi poučavanjo prihajajočih generacij, str 286-298. Ljubljana: EDUvision.

Bilić, V. (2015) Način učenja, online aktivnosti i ishodi odgoja net-generacije. U: Gazdić-Alerić, T. i Rijavec, M. (ur.) Istraživanje paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja. Zagreb: Učiteljski fakultet, str. 593-607.

Bilić, V. (2015). Oblici, obilježja i posljedice nasilja u školskom kontekstu. U: Nikić, M. i Marjanović, M. (ur.). Zbornik radova interdisciplinarnog i interkonfesionalnog skupa „Religije i nasilje“ (str. 73-102). Zagreb: Filozofsko-teološki institut DI.

Kirinić, G., Bilić, V. (2015). What Higher Grades Pupils of Primary School are Doing on the Internet? U: V. Šimović, Lj. Bakić-Tomomić i S. Hubinková (Ur.), EMEE 2012 – Education in the Modern European Environment Conference. str.139-152.

Bilić, V. (2014). Povezanost učestalosti nekorektnog ponašanja i viktimiziranja nastavnika sa spolom i školskim angažmanom učenika. U:M. Orel, M. (Ur.), Modern Approaches to Teaching the Coming Generations (str. 49-59) Ljubljana:Eduvision.

Bilić, V. (2014). Correlates and outcomes of cyberbullying and cybervictimization. U: Orel, M. (ur.) The new vision of future technologies (str. Eduvision, 71-84.

Bilić, V., Rafajac, B. (2013) Etički izazovi u radu sa zlostavljanom djecom u školi. U: Orel, M. (ur.) Modern Approaches to teaching the Coming Generations. Ljubljana: Eduvision, str. 633-643.

Bilić, V. (2011). Utjecaj medijskih manipulacija na zdrav razvoj djece. U: Aberle, N. i Bitunjac, M. (ur.) Sekundarna prevencija u pedijatriji. Slavonski Brod: Sveučilište J. J. Strossmayer, Medicinski fakultet u Osijeku i Opća bolnica "Dr. J. Benčević" Slavonski Brod, 139-150.

Bilić, V. (2011). Susret učitelja likovne kulture sa zlostavljanom djecom. U: Balić Šimrak, A. Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju. Zbornik umjetničko znanstvenih skupova 2009 – 2011. Zagreb: Učiteljski fakultet, 98 – 110.

Maslać, A., Bilić, V. (2010). Procjene odgojitelja o prepoznavanju različitih oblika zlostavljanja. U: Jurčević- Lozančić, A. (ur). 11. Dani Mate Demarina: Očekivanja postignuća i perspektive u teoriji i praksi ranog i primarnog odgoja i obrazovanja. Zagreb: Učiteljski fakultet,  257 – 269.

Bilić, V., Rafajac, B., Ljubin Golub, T. (2009). Utjecaj uvjeta odrastanja i zlostavljačkih roditeljskih postupaka na školski uspjeh učenika. U: Kolesarić, V., Metzing, A., Šincek, D., Tomašić, J. (ur.) Nasilje nad djecom i među djecom. Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayer, Filozofski fakultet.

Bilić, V., Jurčević Lozančić, A. (2009.) Predlogi za spremembe na področju preprečevanja nasilja v šoli. U: Hočevar, A (ur.) Zbornik Mednarodne znanstvene konference: Spremembe v sistemu vzgoje in izobraževanja. Žalec: ZDPDS, 189 – 199.

Bilić, V. (2007.) Nasilno i nekorektno postupanje prema nastavnicima u školi. U: Vrgoč, H. (ur.)  Nasilje i nasilno ponašanje u školi / vrtiću / učeničkom domu. Zagreb: HPKZ, 46 – 66.

Bilić, V. (2005.) Učinci obiteljskih odnosa na školsko funkcioniranje djece. U Vrgoč, H. (ur.) Učenici, učitelji, i roditelji zajedno na putu uspješnog odgoja i obrazovanja. Zagreb: HPKZ , 55 – 75.

Buljan Flander, G., Bilić, V., Znaor, M. (2003). Nastavnikova uloga u prepoznavanju zlostavljanog i zanemarenog djeteta. U: Vrgoč, H. (ur). Zborniku radova Sabora pedagoga Hrvatske «Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva»  Zagreb: HPKZ, 594 – 601.

Bilić, V. (1999.) Agresivnost u suvremenoj školskoj svakodnevici. U: Vrgoč, H. (ur.) Agresivnost (nasilje) u školi. Zagreb: HPKZ, 53 – 72.

 

Sažeci radova u zbornicima konferencija

Bilić, V., Dragoslavić, M. i  Maras, N.(2021). „Novonormalno vođenje“ odgojno-obrazovnih ustanova: problemi, iskustva i budući izazovi. Znanstvena konferencija „Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novonrmalno.“ OMEP Hrvatska, Opatija, 11-12. 11. 2021.

Bilić, V. i Dragoslavić, M. (2021).Obrazovanje, profesionalni razvoj i podrška učiteljima - temeljne pretpostavke suzbijanja vršnjačkog nasilja. Znanstvena konferencija „Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novonrmalno.“ OMEP Hrvatska, Opatija, 11-12. 11. 2021
 
Bilić; V. (2021). Odrastanje u digitalnoj kulturi: mogućnosti i opasnosti. Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija Nova promišljanja o djetinjstvu. Sveučilište u Zadru, Zadar, 4-5. 06. 2021.
 
Bilić, V. (2021. Posebni oblici zlostavljanja djece. U: M. Kolar Billege (Ur.), Zbornik sažetaka sa znanstveno-stručnog skupa Dijete u središtu - vrtići i škole mjesta cjelovite promjene društva (str. 7). Zagreb: Učiteljski fakultet

Bilić, V. i Valenčič Zuljan, M. (2019). Istine i laži, skromnost i arogancija u predstavljanju djece na društvenim mrežama. Znanstveni kolokvij Očima djeteta- Izazovi moralnome odgoju u suvremenom društvu. Sveučilište Hercegovina, Bijakovići-Međugorje, 20.-21. 09. 2019

Bilić, V. i Malinar, T. (2019). Povezanost kažnjavanja djece rane i predškolske dobi sa sociodemografskim obilježjima i stavovima roditelja. U A. Višnjć Jevtić (ur.). 4. Međimurski filološki i pedagoški dani  (str., 4). Čakovec: Učiteljski fakultet.

Bilić, V. i Karaula, A. (2019). Zanemarivanje djece rane i predškolske dobi: procjena učestalosti, kompetencije i edukacije odgojitelja te spremnosti prijavljivanja počinitelja. U A. Višnjć Jevtić (ur.). 4. Međimurski filološki i pedagoški dani  (str., 3). Čakovec: Učiteljski fakultet.

Bilić, V. (2018). Privatnost i zaštita djece rane dobi u digitalnom vremenu. Knjiga sažetaka znanstveno stručne konferencije. Digitalna sigurnost i privatnost (str. 8). Osijek: Centar za sigurniji Internet i fakultet za odgojne i obrazovne znan.

Bilić, V. (2018). Experiences and attitudes of the young on video-recording attacks as a form of peer violence. U  T. Horvat,  M. Sraka, R. Celec (ur.). VI. mednarodna znanstvena konferenca Izzivi in težave sodobne (str. 20). Rakičan : Raziskovalno izobraževalno središče.

Bilić, V. (2018). Nasilje nad djecom s teškoćama u (ne)inkluzivnim školama. Knjiga sažetaka Trećeg kongresa pedagoga  „Pedagogija u vremenu promjena“ (str. 6-7). Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo

Štimac, D., Brezinšćak, T., Bilić, V. i Buljan Flander, G. (2017). Hidden Dangers of Disclosure: The Importance of Child Friendly Approach in Protecting Sexually Abused Children10th World Pediatric Congress28.-29.9.2017, Dubai, UAE, str. 21.

Bilić, V. (2017). A look at violence among peers and some preventive activities at school from the perspective of relational pedagogy. U: A. Višnjić Jevtić (Ur.), 69th OMEP World Assembly and Conference "Early Childhood relationship: The Foundation for a Sustainable Future" (str. 14-15). Zagreb: Učiteljski fakultet.

Bilić, V. (2017). Indirektni oblici vršnjačkog nasilje. Peti kongres psihologa Bosne i Hercegovine, (str. 113). Sarajevo: Društvo psihologa BiH

Bilić, V. (2015). Implicitni utjecaji načina učenja i online aktivnosti na odgojne kvalitete net generacije. Knjiga sažetaka konferencije (str.161). Učiteljski fakultet u Zagreb.

Selak, Bagarić, E., Buljan Flander, G., Hrpka, H., Bilić, V. (2014) Primary, secondary and tertiary prevention - a fifteen-year experience of Brave Phone. 2nd European Conference on Child Abuse and neglect, 21-23. 05. 2014. Amsterdam. Nizozemska.

Selak Bagarić, E., Buljan Flander, G., Hrpka, H., Tomić, J. i Bilić, V. (2014). U: Uloga podržavajuće školske klime u prevenciji elektroničkog nasilja . U: N. Pavlin-Bernardić, B. Jokić, J. Lopižić, V. Putarek i V. Vlahović-Štetić (Ur.), Knjiga sažetaka ''Kako obrazovanju dodati boju? Uloga i izazovi za psihologe''. 22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa (str.82). Hrvatsko psihološko društvo. Rovinj, Hrvatska.

Selak Bagarić, E., Buljan Flander, G., Hrpka, H., Bilić, V. (2014). Iskustva elektroničkog nasilja kod djece u Hrvatskoj. U N. Pavlin – Bernardić, B. Jokić, J. Lopižić,  V. Putarek i V. Vlahović-Štetić (Ur.), 2. godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim  sudjelovanjem - Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe (str., 78).Rovinj: Hrvatsko psihološko društvo

 
Bilić, V., Saftić, V. (2012). Utjecaj traumatskih iskustava zlostavljanja na ponašanje i učenje djece. U: Milković, M., Doležal, D., Hržica, G., Stošić, J. (ur.) Knjiga sažetaka 8. Međunarodnog znanstvenog skupa: Istraživanja u edukacisko-rehabilitacijskim znanostima, 68.

Bilić, V. (2011). Uloga crteža u prepoznavanju i smjernice za indirektni intervju u slučajevima sumnje na zlostavljanje djeteta. U:  N. Aberle i M. Bitunjac (Ur.), Drugi poslijediplomski tečaj trajnog medicinskog usavršavanja I. kategorije "Nasilje nad djecom i adolescentima" : knjiga sažetaka (str. 11). Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayer Medicinski fakultet u Osijeku i Klinika za pedijatriju KBC Osijek.

 
Ljubin Golub, T., Bilić, V., Miloloža, M. (2011) Uloga upravljanja emocijama i socijalne podrške u odnosu radnih stresora i doživljenih psihičkih i psihosomatskih tegoba nastavnika. U:  Ćorkalo Biruški, D., Vukasović, T. (ur.)  20.dani Ramira i Zorana Bujasa. međunarodni psihologijski znanstveni skup. Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u zagrebu i Hrvatsko psihološko društvo.

Bilić, V. (2010). Interaktivna priroda interneta i elektronskih igrica i uronjenost djece u nasilje. U: Kolesarić, V., Ručević, S., Šincek, D. (ur.) Psihosocijalni aspekti nasilja u suvremenom društvu – izazov obitelji, školi i zajednici, (str. 42). Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayer, Filozofski fakultet.

Bilić, V. (2009). Utjecaj ključnih aspekata pozitivnog odnosa učitelj – učenik na školski uspjeh. U: M. Rijavec i D. Miljković (Ur.), 3. Međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima, 1.posebno usmjereni simpozij Pozitivna psihologija u odgoju i obrazovanju (str, 56). Zadar.
Drugi objavljeni radovi


Bilić, V. (2020). Moguće posljedice vršnjačkog nasilja u virtualnom svijetu na zdravlje žrtava. Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu, 31 (1), 36-38.  
 
Bilić, V. (2018). Videosnimke povezuju klasično i elektroničko nasilje. Zrno – časopis za obitelj, vrtić i školu, 29 (130-131), 31-32.

Bilić, V. (2016). Pozicija materijalno deprivirane djece u razredu. Zagovor jezika hrvatskog: časopis za učitelje hrvatskog jezika, 4 (1), 103-106.

Bilić, V. (2015). Sudbina čitanja u digitalnome vremenu. Zagovor jezika hrvatskog: časopis za učitelje hrvatskog jezika, 3 (3), 126-133. 

Bilić, V., Sučić, S. (2014). Emocionalno nasilje među vršnjacima. Zagovor jezika hrvatskog: časopis za učitelje hrvatskog jezika, 2 (2), 126-133.

Bilić, V. (2010). Kako ste me odgojili takav sam …. i djeca zlostavljaju roditelje,  zar ne ? Metodički profili, 5 (15), 39 – 41.

Bilić, V. (2007). Odgoj za mir. Lađa, 2 (4), 35 – 49.

Bilić, V. (2007). Učitelji nezaštićene žrtve školskog nasilja. U: Dujić, L. (ur). Biti učitelj(ica). Zagreb: Profil (Metodički praktikum), 83 – 101.

Bilić, V. (2005). Stvarnost razrednog zajedništva. Vukovarsko – srijemski učitelj, br. 2, 37 – 53.

Bilić, V. (1994). Posebnosti rada stručnih suradnika s nastavnicima bez radnog iskustva. U: Petričević, D. (ur.). Opći priručnik za nastavnike srednjih škola. Zagreb: HPKZ, str. 255 – 258.



Prikazi
Bilić, V. (2003). Svjedočanstvo o školovanju učitelja. Napredak, 146 (4): 505-507.( prikaz knjige K. Bezića: Učitelj u zemlji čudesa)

Bilić, V. (2006). Vrjednovanje – bitan čimbenik stalnog razvoja i unapređenja odgojno obrazovnog rada. Napredak, 147 (2): 244 – 246. (prikaz knjige V. Mužića i H. Vrgoča: Vrjednovanje u odgoju i obrazovanju)
Recenzije
 

Sesar, K., Dodaj, A. i Šimić, N. (2021). Zlostavljanje i zanemarivanje u djetinjstvu. Zadar: Sveučilište u Zadru

Čondić Bijader, V. (2019). Zrnca narodne mudrosti: prilozi za poticanje tradicionalnih odgojnih vrijednosti u nastavi hrvatskoga jezika. Imotski: Imotska krajina.

Buljan Flander, G. i sur. (2018 i 2021). Znanost i umjetnost odgoja. Zagreb: Poliklinika za zaštitu djece grada Zagreba.

Gruić, I. (ur.) (2015) Zbornika radova međunarodne znanstvene konferencije Učiteljskog fakulteta, Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja.

Koprek, I. (ur). (2007). Thesaurus Archigymnasii: Zbornik radova u prigodi 400. godišnjice klasične gimnazije u Zagrebu 1607 – 2007. Zagreb: Klasična gimnazija.

 

Recenzije udžbenika: 

Babić, N. i Golem, V. (2014) Zvijezda jutarnja-čitanka za 5 razred. Zagreb: Alfa.

Babić, N. i Golem, V. (2014) Zvijezda jutarnja-čitanka za 6 razred. Zagreb: Alfa.

Babić, N. i Golem, V. (2014) Zvijezda jutarnja-čitanka za 7 razred. Zagreb: Alfa.

Babić, N. i Golem, V. (2014) Zvijezda jutarnja-čitanka za 8 razred. Zagreb: Alfa.

 

Pozvana predavanja 

Bilić, V. (2022). Profesionalni razvoj odgojno-obrazovnih djelatnika. Pedagoški fakultet u Ljubljani. Ljubljana, 27. 10. 2022. (pozvano predavanje)

Bilić, V. (2022) Nasilje med vrstniki. Pedagoški fakultet u Ljubljani, predavanje za studente . Ljubljana, 26. 10. 2022. (pozvano predavanje)

Bilić, V. (2022).Kako traumatsko iskustvo zlostavljanja utječe na školski uspjeh djece i kako im mogu pomoći stručni suradnici-knjižničari. Agencija za odgoj i obrazovanje, međužupanijski stručni skup za knjižničare, Slano, 9. 09. 2022. (pozvano predavanje)

Bilić, V. (2022). Različiti oblici nasilja u školi. Vedenjsko opazni in učno zahtevni otroci – izziv sodobnega časa po epidemiji, s smernicami za učinkovito delo. Ljubljana, Slovenija, 2022. (pozvano predavanje)

Bilić, Vesna (2021). Kako nasilni događaji koje doživljavaju ravnatelji na radnom mjestu utječu na njihovo zadovoljstvo poslom i životom // Državni stručni skup za savjetovanje ravnatelja škola u organizaciji Hrvatske zajednice osnovnih škola i Ministarstva znanosti i obrazovanja. Poreč, Hrvatska, 2021.

Bilić, V. (2021). Jesu li ravnatelji vukovi samotnjaci ili u zajednici trebaju dobiti sigurnost i pomoć? Državni stručni skup za savjetovanje ravnatelja škola u organizaciji Hrvatske zajednice osnovnih škola i Ministarstva znanosti i obrazovanja. Poreč, Hrvatska, 2021.

Bilić, V. (2021). Posebni oblici zlostavljanja djece u obitelji. Znanstvena konferencija Dijete u središtu. Zagreb: Učiteljski fakultet, 15-16. 06. 2021 

Bilić, V. (2021).  Problemi poučavanja s kojima se susreću učitelji u digitalnom vremenu. Županijsko stručno vijeće učitelja hrvatskog jezika, Agencija za odgoj i obrazovanje, Varaždin, 14. 01. 2021.

Bilić, V. (2021). Savjetodavni rad pedagoga u online okruženju. Županijsko stručno vijeće pedagoga (županije: Krapinsko-zagorska, Koprivničko-križevačka, Varaždinska, Zagrebačka i Grad Zagreb), Agencija za odgoj i obrazovanje, Zagreb, 21. 01. 2021.

Bilić, V. (2021). Odgojno-obrazovni izazovi s kojima se susreću odgajatelji učeničkih domova u online okruženju. Zimska škola odgajatelja učeničkih domova RH. Agencija za odgoj i obrazovanje, Zagreb, 3. 03. 2021.

Bilić, V. (2021). Savjetodavni rad pedagoga u zahtjevnim vremenima.  Županijsko stručno vijeće pedagoga Karlovačke i Sisačko-moslavačke županije, Zagreb, 8. 02. 2021

Bilić, V. (2021). Aktivnosti i interakcije učenika na društvenim mrežama koje se povezuju s depresivnosti. Skup pedagoga RH, Zagreb, 6.-7. 05.2021.

Bilić, V. (2020). Programi specijalističkih studija za ravnatelje odgojno-obrazovnih ustanova u Hrvatskoj.  Radionica za analizu Programa za ravnatelje odgojno-obrazovnih ustanova u organizaciji Učiteljskog fakulteta u Zagrebu. Sveti Martin na Muri, 19. – 20. 02. 2020.

Bilić, V. (2020). Digitalni mediji i odgoj djece.  Predavanje za učitelje, roditelje i ostale zainteresirane, Ivanić-Grad, 15. 01. 2020.

Bilić, V. (2019). Obilježja, oblici i posljedice zlostavljanja djece u obitelji.  Predavanje za studente pedagoškog fakulteta u Ljubljani, Ljubljana, Slovenija, 29. 05. 2019

Bilić, V. (2019). Nasilje među vršnjacima u školi.  Predavanje za studente Pedagoškog fakulteta u Ljubljani. Ljubljana, Slovenija, 29. 05. 2019.

Bilić, V. (2019). Tko ima važniju ulogu u odgoju djece: mediji, roditelji ili škola? Građanski utorak, Samobor, 22. 01. 2019.

Bilić, V. (2019). Izazovi i pristupi nasilju među vršnjacima. Županijsko stručno vijeće pedagoga, Krapina, 31. 03. 2019.

Bilić, V. (2019). Nasilje u školi. Predavanje za nastavnike, Orahovica, 21. 05.2019.

Bilić, V. (2019). O odgajanju i odrastanju djece u digitalnom vremenu. Predavanje za roditelje i učitelje u organizaciji Društva naša djeca, Blato na Korčuli, 25. 09. 2019.

Bilić, V. (2019). Kako mediji utječu na karakterne osobine djece i njihov uspjeh.  Građanski utorak, Samobor, 5. 11. 2019.

Bilić, V. (2019). Digitalni mediji i odgoj djece. Predavanje za učitelje i roditelje. Sveti Ivan Zelina, 21. 11. 2019.

Bilić, V. (2018). Uloga roditelja u prepoznavanju vršnjačkog nasilja. Zagreb, 26. 05. 2018.

Bilić, V. (2018). Odnosi u radnoj sredini. Tribina grada Zagreba, Zagreb,24. 04. 2018.

ilić, V. (2017). Novi oblici nasilja među vršnjacima i njegove posljedice. Skup nastavnika, suradnika i studenta Filozofskog fakulteta u Sarajevu, Sarajevo, 27. 12. 2017.

Bilić, V. (2017). Nasilje nad djecom u obitelji. Skup nastavnika, suradnika i studenata Filozofskog fakulteta u Sarajevu, Sarajevo, 27. 12. 2017.

Bilić, V. (2017). Nasilje među vršnjacima u odgojno-obrazovnim ustanovama.  Tribina povodom Dana dječjih prava Dubrovnik, 20. 11. 2017.

Bilić, V. (2017). Odnosi među djelatnicima u vrtiću: uloga ravnatelja i pedagoga u stvaranju kolegijalnih odnosa. Skup: Pedagoška uloga ravnatelja/pedagoga i odnosi u vrtiću. Agencija za odgoj i obrazovanje, Zagreb, 24. 11. 2017.

Bilić, V. (2015). Učinci siromaštva na uspjeh i ponašanje učenika. Skup učitelja Slavonski Brod, 17. 11. 2015.

Bilić, V. (2015). Izloženost nastavnika nasilju učenika i njihovih roditelja. Županijsko stručno vijeće nastavnika hrvatskog jezika u srednjim školama Dubrovačko-neretvanske županije Metković, 3. 03. 2015.

Bilić, V. (2014). Ravnopravno dostojanstvo, solidarnost i poštivanje prava – temeljni čimbenici prevencije nasilja među učenicima. Stručno usavršavanje učitelja hrvatskog jezika Ličko-senjske županije, Otočac, 12. 03. 2014.

Bilić, V. (2014). Odgojni problemi u suvremenoj školi. Državni skup pedagoga u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje, Pula, 10.-11. 04. 2014.

Bilić, V. (2012). Klasično i elektroničko nasilje među učenicima. Stručni aktiv učitelja razredne nastave Osječko-baranjske županije, Strizivojna, 30. 03. 2012.

Bilić, V. (2012). Utjecaj nasilnih video i računalnih igrica na agresivno ponašanje i školski uspjeh učenika.  Info@Edu – Informatika u obrazovanju u organizaciji Ministarstva znanosti obrazovanja i sporta  i Agencije za odgoj i obrazovanje, Vodice, 10. 01. 2012.

Bilić, V. (2012). Neki učinci nasilnih videoigrica na djecu. Skup Mediji i djeca u organizaciji Hrvatskog društva za medijsku kulturu. Zagreb, 14.-15. 06. 2012.

Bilić, V. (2011). Izvori moći i izvori sukoba.  40. Obiteljska ljetna škola. Zagreb, Hrvatska, 27. 08. 2011.

Bilić, V. (2011). Djeca i mediji. Edukacija odgojitelja koji su mentori studentima na praktičnoj nastavi, Učiteljski fakultet u Zagrebu, Zagreb, 16. 06. 2011.

Bilić, V. (2010). Djeca uhvaćena u medijsku mrežu.  39.Obiteljska ljetna škola "Suvremena obitelj u potrazi za svojim identitetom". Zagreb, 26.-29. 8. 2010.

Bilić, V. (2010). Medijski utjecaji na agresivno ponašanje djece.  Prevencija nasilja među djecom i mladima u lokalnoj zajednici, Skupština Grada Zagreba-Odbor za mladež. Zagreb, 15. 10. 2010.

Bilić, V. (2009). Zajedništvo u obitelji . Obiteljska ljetna škola, Zagreb, 26. – 30. 08. 2009.

Bilić, V. (2009). Pozitivni odnosi u obitelji i dobrobit djece.  38. obiteljska ljetna škola. Zagreb, 29. 08. 2009.

Bilić, V. (2009). Zašto traumatizirana djeca teško uče i postižu lošije rezultate u školi?Državni stručni skup za usavršavanje profesora klasičnih jezika, Sisak, 24. 10. 2009.

Bilić, V. (2007). Rasprava o zahvalnosti, odanosti i povjerenju . Obiteljska ljetna škola, FFDI i Ministarstvo obitelji, Zagreb, 25. 08. 2007.

Bilić, V. (2007). Emocionalno nasilje u obitelji – negacija svih vrednota. Obiteljska ljetna škola, FFDI i Ministarstvo obitelji, Zagreb, 24. 08. 2007.

Bilić, V. (2005). Utjecaj roditeljskog stila na razvoj i ponašanje djece. Obiteljska ljetna škola, FFDI i Ministarstvo obitelji, Zagreb, 25. 08. 2005.

Bilić, V. (2002). Put prema novom razumijevanju u obitelji. XXXI. obiteljska ljetna škola: Mladi u suvremenoj obitelji, FFDI i Ministarstvo obitelji, Zagreb, 28. 08. – 1. 09. 2002.

Bilić, V. Agresija djece i mladih.  XXX. Obiteljska ljetna škola, FFDI i Ministarstvo obitelji, Zagreb, 29. 08. - 2.09. 2001.

Bilić, V. (2000). Upravljanje kurikulumom. Stručno usavršavanje ravnatelja srednjih škola: Obrazovni menadžment u izbornom dijelu nastavnog plana i programa, Zavod za unapređenje školstva, Zagreb, 17. – 19. 02. 2000.

Bilić, V. (1998). Stvarnost obiteljskog zajedništva. 27. Obiteljska ljetna škola. agreb, 26. - 30. 08. 1998.

Bilić, V. (1997). Za bolje razumijevanje između roditelja i djece.  Susret roditelja - Caritas Nadbiskupije Zagreb, Zagreb, 22. 03. 1997.

Bilić, V. (1997). Uloga škole u razvitku demokracije. 21. škola pedagoga: Odgoj i obrazovanje za život u demokratskom društvu, Stubičke Toplice, Hrvatska, 1997.

Bilić, V. (1997). Aktivno slušanje. Seminar za odgajatelje, stručne suradnike i ravnatelje učeničkih domova Hrvatske, Stubičke Toplice, 20. – 22. 03. 1997.

Bilić, V. (1997). O toleranciji u obitelji. Javna tribina, Caritas  Šibenske biskupije,  24. 01. 1997.

Bilić, V. (1997). Tolerancija u školi. Skup prosvjetnih djelatnika Šibensko-kninske županije, 25. 01. 1997.

Bilić, V. (1996). Drugi i ja. Caritas biskupije Šibenik, Vodice, 23. – 24. 11. 1996.

Bilić, V. (1995). Međugeneracijski odnosi u obitelji. XXIV Obiteljska ljetna škola Obitelj i njezine generacije. Zagreb, 23.-27. 08. 1995.

Bilić, V. (1993). Uvođenje nastavnika početnika u samostalan odgojno-obrazovni rad .Stručni skup pedagoga i psihologa u organizaciji Ministarstva prosvjete, Zagreb, 4. 03. 1993.

Bilić, V. (1992). Poticaji za učenje u nastavi hrvatskog jezika. Seminar za srednjoškolske profesore u organizaciji Ministarstva prosvjete, Zagreb, 9. – 11. 01.1992.

 


 
Aktivno sudjelovanje na znanstvenim konferencijama

Bilić, V. (2022). Nasilje vršnjaka nad učenicima s teškoćama: prevalencija, oblici, rizični čimbenici i posljedice. Mednarodna konferenca EDUizziv 2022 "Izzivi poučevanja in vrednotenja znanja", EDUvizia, Ljubljana, 27-29. 06. 2022.

Bilić, V., Maras, N. i Dragoslavić, M. (2021). Vođenje škole u pandemijskoj i postpandemijskoj stvarnosti.Međunarodna znanstveno-stručna konferencijaKako dalje? Učenje i razvoj vrtića i škole u post-pandemijskom vremenu. Zagreb, Hrvatska,  20.11.2021

Dragoslavić, M., Bilić, V. i Maras, N. (2021).Kvaliteta virtualnih adolescentskih prijateljstava. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Kako dalje? Učenje i razvoj vrtića/škole u post-pandemijskom vremenu”. Zagreb, Hrvatska, 20. 11 2021. 

Bilić, V. i Dragoslavić, M. (2022). I ravnatelji doživljavaju nasilje na svom radnom mjestu . 11. međunarodna znanstvena konferencija EDUvision ”Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij”. Ljubljana, Slovenija, 2021.

Bilić, V., Dragoslavić, M i  Maras, N. (2021). „Novonormalno vođenje“ odgojno-obrazovnih ustanova: problemi, iskustva i budući izazovi. Znanstvena konferencija „Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novonrmalno.“ OMEP Hrvatska, Opatija, 11-12. 11. 2021.

Bilić, V. i Dragoslavić, M. (2021). Obrazovanje, profesionalni razvoj i podrška učiteljima - temeljne pretpostavke suzbijanja vršnjačkog nasilja. Znanstvena konferencija „Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novonrmalno.“ OMEP Hrvatska, Opatija, 11-12. 11. 2021.

Bilić; V. (2021). Odrastanje u digitalnoj kulturi: mogućnosti i opasnosti. Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija Nova promišljanja o djetinjstvu. Sveučilište u Zadru, Zadar, 4-5. 06. 2021.


Bilić, V. (2021. Posebni oblici zlostavljanja djece.   Znanstveno-stručni skupa Dijete u središtu - vrtići i škole mjesta cjelovite promjene društva. Zagreb: Učiteljski fakultet

Bilić, V. i Malinar, T. (2019). Povezanost kažnjavanja djece rane i predškolske dobi sa sociodemografskim obilježjima i stavovima roditelja. U A. Višnjć Jevtić (ur.). 4. Međimurski filološki i pedagoški dani  (str., 4). Čakovec: Učiteljski fakultet.

Bilić, V. i Karaula, A. (2019). Zanemarivanje djece rane i predškolske dobi: procjena učestalosti, kompetencije i edukacije odgojitelja te spremnosti prijavljivanja počinitelja. U A. Višnjć Jevtić (ur.). 4. Međimurski filološki i pedagoški dani  (str., 3). Čakovec: Učiteljski fakultet.

Bilić, V. i Valenčič Zuljan, M. (2019). Istine i laži, skromnost i arogancija u predstavljanju djece na društvenim mrežama. Znanstveni kolokvij Očima djeteta- Izazovi moralnome odgoju u suvremenom društvu. Sveučilište Hercegovina, Bijakovići-Međugorje, 20.-21. 09. 2019

Bilić, V. (2018). Privatnost i zaštita djece rane dobi u digitalnom vremenu. Znanstveno-stručne konferencije „Digitalna sigurnost i privatnost“.  Organizator:  centar  za sigurniji Internet i Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti,  Osijek, 19. 12. 2018.

Bilić, V. (2018). Odgojni utjecaji i izazovi odrastanja u digitalnom vremenu. 2.Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju".Sarajevo: Filozofski fakultet,  5-6. 10. 2018.

 Bilić, V. (2018) Nasilje nad djecom s teškoćama u (ne)inkluzivnim školama. Knjiga sažetaka Trećeg kongresa pedagoga  „Pedagogija u vremenu promjena“,   Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo.

 Bilić, V. (2018). Experiences and attitudes of the young on video-recording attacks as a form of peer violence.  VI International scientific conference „Challenges and problems of modern society“, 2-4. 07. 2018. Raziskovalno izobraževalno središče, Murska Sobota

Bilić, V. i Buljan Ajelić, I. (2018) Children with disabilities – victims of classical and electronic peer violence .VII.International Mediterranean Congress - Social Recognition and Attitudes towards Disability in the Era of Technology.Organizator: Univerza na Primorskem, Center of Bioetihics University of the Sacred Heart (Italy), Koper, 24-26. 05. 2018.
Štimac, D., Brezinšćak, T., Bilić, V. i Buljan Flander, G. (2017). Hidden Dangers of Disclosure: The Importance of Child Friendly Approach in Protecting Sexually Abused Children. Rad predstavljen na 10. Svjetskom pedijatrijskom kongresu, 28.-29.9.2017., Dubai, UAE.

Bilić, V. (2017). A look at violence among peers and some preventive activities at school from the perspective of relational pedagogy.  69th World Assembly and International Conference Early Childhood Relationships: The Foundation for a Sustainable Future Opatija, 19.-24. 06.2017.

Bilić, V. (2017). Indirektni oblici vršnjačkog nasilja. Peti kongres psihologa BiH- Simpozij: vršnjačko nasilje: znamo li dovoljno, pomažemo li učinkovito. Srajevo, 2-4 03. 2017.

Bilić, V. (2016). Sofisticirano manipuliranje vršnjačkim odnosima. U: M. Orel (ur.) Sodobni pristopi poučavanjo prihajajočih generacij, str 286-298. Ljubljana: EDUvision. (plenarno izlaganje)

Bilić, V. (2014). Povezanost učestalosti nekorektnog ponašanja I viktimiziranja nastavnika sa spolom i školskim angažmanom učenika. U: U: Orel, M. (ur.) Modern Approaches to Teaching the Coming Generations. Ljubljana: Eduvision, str. 49-59 (plenarno izlaganje).

Bilić, V. (2014). Correlates and outcomes of cyberbullying and cybervictimization. International conference InfoKomTeh. Ljubljana, 17. 04. 2014.
 
Selak, Bagarić, E., Buljan Flander, G., Hrpka, H., Bilić, V. (2014) Primary, secondary and tertiary prevention - a fifteen-year experience of Brave Phone. 2nd European Conference on Child Abuse and neglect, 21-23. 05. 2014. Amsterdam. Nizozemska.


Selak Bagarić, E., Buljan Flander, G., Hrpka, H., Bilić, V. (2014). Iskustva elektroničkog nasilja kod djece u Hrvatskoj. 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim  sudjelovanjem - Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe. Pavlin – Bernardić, N.; Jokić, B.; Lopižić, J.; Putarek, V.; Vlahović-Štetić, V. (ur.). Rovinj: Hrvatsko psihološko društvo. 78

Bilić, V., Rafajac, B. (2013). Etički izazovi u radu sa zlostavljanom djecom. Mednarodna konferenca - Modern Approaches to Teaching the Coming Generations. Ljubljana: Eduvision, 28 - 29. 11. 2013.  

Bilić, V. (2013). Kompetencije učitelja i pedagoga za rad sa zlostavljanim učenicima. X. susret pedagoga Hrvatske – Pedagoške kompetencije u suvremenom kurikulumu. Hrvatsko pedagogijsko društvo. Zadar, 13. – 16. 10. 2013.

Bilić, V., Saftić, V. (2012). Utjecaj traumatskih iskustava zlostavljanja na ponašanje i učenje djece. 8. Međunarodni znanstveni skup istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima. Zagreb, 27.-29. rujna. 2012. 

Bilić, V. (2012). Socijalizacijski utjecaji roditelja i vršnjaka u digitalnom veremnu.20. godišnja konferencija psihologa Hrvatske. Dubrovnik, 7. – 10. 11. 2012.

Bilić, V., Opić, S. (2012). Neki korelati korištenja interneta među studentima. Drugi kongres pedagoga Hrvatske.  Hrvatsko pedagogijsko društvo. Opatija, 24.-26. rujna 2012.

Bilić, V. (2012). Neki učinci nasilnih videoigrica na djecu i mlade. Znanstveni simpozij Djeca i mediji. Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu i Matica Hrvatska. Zagreb, 14. – 15. 06. 2012.

Bilić, V. (2011). Susret učitelja likovne kulture sa zlostavljanom djecom.5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima – Treći specijalizirani umjetničko - znanstveni skup, 10 – 12. 11. 2011. Zagreb: ECNSI i Učiteljski fakultet.

Bilić, V. (2011). Učenje preko interneta: ustrajnost, potreba za spoznajom i samoefikasnost u stjecanju znanja Net-generacije. Mednarodna znanstvena konferenca – Kakšno znanje hočemo? Vrtec, šola in koncepti znanja v sodobnem času. Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije,  Žalec, Slovenija 13. i 14. 05. 2011.
 
Bilić, V. (2010). Interaktivna priroda interneta i elektronskih igrica i uronjenost djece u nasilje. III. znanstveno – stručni skup posvećen pitanjima nasilja: Psihosocijalni aspekti nasilja u suvremenom društvu – izazov obitelji, školi i zajednici, Sveučilište J. J. Strossmayer, Filozofski fakultet, Osijek, 25. – 27. 11. 2010.

Maslać, A., Bilić, V. (2010). Procjene odgojitelja o prepoznavanju različitih oblika zlostavljanja. Međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima ECNSI - 11. Dani Mate Demarina: Očekivanja postignuća i perspektive u teoriji i praksi ranog i primarnog odgoja i obrazovanja. ECNSI i Učiteljski fakultet,  Zagreb, 11. – 13. 11. 2010.

Bilić, V. (2010). Secondary School Students´ Assessment of critical Literacy in a Multimedia. Mednarodna znanstvena konferenca: The Literacy Development of Pupils, the Literacy of Children and Adults – Questiones, Dilemas and Solutions, Žalec, 7. – 8. 05. 2010.

Bilić, V. (2009). Utjecaj ključnih aspekata pozitivnog odnosa učitelj – učenik na školski uspjeh. 3. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima ECNSI, 1.posebno usmjereni simpozij Pozitivna psihologija u odgoju i obrazovanju, Zadar, 13. 11. 2009.

Bilić, V., Jurčević Lozančić, A. (2009). Predlogi za spremembe na področju preprečevanja nasilja v šoli.  Mednarodna znanstvena konferenca: Spremembe v sistemu vzgoje in izobraževanja. ZDPDS, Žalec:, 4. 04. 2009.

Bilić, V., Rafajac, B., Ljubin Golub, T. (2009). Utjecaj uvjeta odrastanja i zlostavljačkih roditeljskih postupaka na školski uspjeh učenika. 2. znanstveno stručni skup «Nasilje nad djecom i među djecom». Osijek, 27. – 29. 11. 2008.

Buljan Flander, G., Bilić, V., Znaor, M. (2003). Nastavnikova uloga u prepoznavanju zlostavljanog i zanemarivanog djeteta. Četvrti sabor pedagoga Hrvatske, HPKZ, Pula, 8 – 10. 05. 2003.

Bilić, V. (1993). Gdje je nestala bezbrižnost? 8. Svjetski kongres Balintove federacije. Zagreb, 18. – 21. 07. 1993.
Projekti
 i
sudjelovanje u organizaciji domaćih i međunarodnih skupova

Sudjelovanje u projektima

Odnosi u školi i profesionalna dobrobit učitelja i ravnatelja

Inoviranje programa učiteljskih i odgojiteljskih studija primjenom HKO-a

Usklađenost odgojno-obrazovnih intervencija s potrebama učenika osnovne škole.

Doživljajna pedagogija u prirodoslovnim predmetima za razvoj darovitih učenika

Sigurnost djece na Internetu

Projekt primarne prevencije nasilja – Nasilje se može spriječiti

Pedagoški aspekti odnosa u obitelji

The Development of Education, International Bureau of Education, Ministry of Education and Sports of Croatia

Afirmacijom pozitivnih vrijednosti protiv nasilja

Sudjelovanje u projekt Vijeća Europe „Obrazovanjem za demokraciju i Europske studije u Hrvatskoj“

 

Sudjelovanje u organizaciji domaćih i međunarodnih skupova:

 
11th International Conference on Social Sciences, Helsinki, 20-21. 01. 2017.
 
Trideseta škola pedagoga «Europski izazovi hrvatskom školstvu», Pula, 9 – 11- 03. 2006.

IV. Sabor pedagoga Hrvatske «Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva», Pula, 8. – 10. 05. 2003.
 
Dvadesettreća škola pedagoga «Agresivnost (nasilje) u školi», Trogir, 15. – 17. 04. 1999.

Dvadesetprva škola pedagoga «Odgoj i obrazovanje za život u demokratskom društvu», Stubičke Toplice, 20. – 22. 03. 1997.

Sabor hrvatskih pedagoga «Pedagogija i hrvatsko društvo: jučer i danas za sutra», Opatija, 29. – 30. 04. 1996.

Dvadeseta škola pedagoga «Odgoj za toleranciju, međusobno razumijevanje i suradnju», HPKZ i UNESCO, Stubičke Toplice, 27. – 29. 03. 1995.

Znanstveni skup i međunarodno obilježavanje 400. obljetnice rođenja J. A. Komenskog, Zagreb, 11. 06. 1992.

Znanstveni skup «Odgoj i pedagogija u uvjetima demokratske preobrazbe», Zagreb, 30. – 31. 01. 1992.



NASTAVNE AKTIVNOSTI

UVOĐENJE NOVIH KOLEGIJA
 

Nasilje nad djecom 1 (2009./2010.)

Nasilje nad djecom 2 (2010./2011.)

Nasilje u školskom kontekstu (1016./2017.)

Nasilje nad djecom u obitelji (2019./2020.)

Odgajanje i odrastanje u digitalnom vremenu (2019./2020.)

Zaštita prava i dostojanstva odgojitelja i učitelja (2019./2020).

 

NA  POSLIJEDIPLOMSKIM SPECIJALISTIČKIM STUDIJIMA

Zaštita i savjetovanje djece (2015./2016)

Odrastanje u svijetu medija (2015./2016)

Seminar za pripremu i izradu specijalističkog rada (2018)




PREDIPLOMSKA I DIPLOMSKA NASTAVA

Prirodoslovno-matematički fakultetu Sveučilišta u Zagrebu

Fizički i Geografski odsjek:  kolegij Pedagogija 

Biološki i Kemijski odsjek: kolegiji Teorija i praksa odgoja i obrazovanja; Pedagogija

Matematčki odsjek: Pedagogija i izborni kolegij Društveno neprihvatljivo ponašanje

 

Akademija likovnih umjetnosti: Opća pedagogija

Muzička akademija u Zagrebu: kolegij Didaktika (2008-2010)


DOKTORSKI
STUDIJ

„Rani odgoj i obvezno obrazovanje“

„Cjeloživotno obrazovanje i obrazovne znanosti"

 


 
POSLIJEDIPLOMSKI SPECIJALISTIČKI STUDIJ
 
"Dramska pedagogija"

"Cjeloživotno učenje"
 


 
 
 
Teorije odgoja i škole
Škola i razvoj 


Teorija odgoja i škole





 
 
 
 
Teorije odgoja
 
Seminar za pripremu i izradu specijalističkog rada (2018)